Przetarg obejmuje trzy odcinki drogi krajowej nr 9:
- od drogi ekspresowej S74 do obwodnicy Nowej Dęby – około 19 km;
- od obwodnicy Nowej Dęby w Komorowie do obwodnicy Kolbuszowej – około 11 km;
- od obwodnicy Kolbuszowej w Widełce do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4 – około 14 km.
Nawet 33 tysiące pojazdów na dobę
DK9 stanowi kluczową trasę łączącą północ z południem Polski. Obecny jej przebieg, obciążony dużym natężeniem ruchu tranzytowego, staje się coraz bardziej uciążliwy dla mieszkańców przyległych obszarów.
- Według Generalnego Pomiaru Ruchu 2020-2021, na odcinku od Nagnajowa do Nowej Dęby średni dobowy ruch pojazdów wynosił pomiędzy 6 a 11 tys. pojazdów na dobę, na odcinku od Nowej Dęby do Kolbuszowej między 8 a 12 tys. pojazdów na dobę, natomiast pomiędzy Kolbuszową a węzłem Rzeszów Północ na A4 wynosił od 13 do 33 tys. pojazdów na dobę
- napisała Joanna Rarus, rzecznik prasowa GDDKiA i dodała:
Odsunąć ruch od zabudowań
Nowa trasa ma pozwolić na odsunięcie ruchu tranzytowego od zabudowań, poprawiając płynność i bezpieczeństwo przejazdu. Dodatkowo usprawni transport na trasie Rzeszów – Radom – Warszawa, a także przyspieszy dojazd do granicy ze Słowacją.Realizacja tej inwestycji pozwoli na eliminację wąskich gardeł, które obecnie spowalniają ruch na tej trasie. Dzięki nowemu odcinkowi podróż w kierunku Rzeszowa oraz dalej na południe stanie się szybsza i bardziej komfortowa.
Będą szczegółowe analizy
Przyszły wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych analiz, takich jak analizy ruchowe, środowiskowe, techniczne i ekonomiczne. Celem tych prac jest ustalenie optymalnego przebiegu trasy oraz wstępnych rozwiązań projektowych. Będzie to kluczowy krok w realizacji inwestycji, który umożliwi przejście do kolejnego etapu – opracowania koncepcji programowej.
Co ze "starą dziewiątką"?
Wiele osób zastanawia się, co stanie się z drogą krajową nr 9, która jest obecnie. Bartosz Wysocki, przedstawiciel GDDKiA w Rzeszowie przekazał, że najprawdopodobniej droga krajowa przekształci się w drogę wojewódzką. Na tym etapie jednak nie ma co do tego pewności, bowiem równie dobrze, jeżeli powiat kolbuszowski wyrazi na to zgodę, trakt ten mógłby stać się drogą powiatową.Jedno jest pewne. Stary ślad DK9 będzie dużo mniej oblegany, a ruch na nim znacznie się zmniejszy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.